Kampania Cherry on top AW2023
Kolekcja MAAR Cherry on top jesień-zima 2023/2024
Pierścionki, których forma układa się niczym bita śmietana, kolczyki na myśl nasuwające hiszpańskie churrosy, srebrne wiśnie, sygnety-torty – kolekcja MAAR na jesień i zimę 2023/2024 stworzona przez Agatę Wojtczak i Antoniego Bielawskiego odpływa od tematów wody, dryfuje zaś tym razem w kierunku wykwintnych deserów, kremów i słodkiej beztroski. - Sięgnęliśmy po motywy, które chodziły nam po głowie już od dawna. Naszyjnik z nieregularnymi wiśniami stworzyliśmy już dwa lata temu, do naszej „jedzeniowej” kolekcji, a tasiemki i wstążki pojawiły się wcześniej w limitowanej walentynkowej odsłonie. Teraz wróciliśmy do tych tematów i akurat wpisaliśmy się w modną estetykę. Żałuję, że nie wypuściliśmy naszych wiśni czy kokardek już dawno temu, zanim ten motyw powrócił do trendów, ale lepiej późno niż później – mówi Agata.
Na nową kolekcję MAAR składają się przede wszystkim pierścionki. Sygnet serce został wykonany na wzór pierścionka vintage, który projektanci wygrzebali na targu staroci w Nicei. Największym zaś w kolekcji jest pierścionek Churros. Jego forma, jak większość projektów, powstała metodą wosku traconego, czyli została wyrzeźbiona w wosku jubilerskim, a następnie odlana ze srebra. Niewiele mniejszy od niego jest sygnet-tort
z różowym chalcedonem. Pierścionek ma warstwy i piętra i srebrne kremowe bezy. Równie okazale prezentuje się pierścionek z cytrynem – Wprowadziliśmy odcienie żółtego, żeby trochę przełamać słodkość tej kolekcji. Poza tym, kojarzy mi się, z kremem lemon curd, używanym do cytrynowych tart i wpisuje się idealnie w cukierniczy temat – mówi Agata. -Wyrzeźbienie tego pierścionka było największym wyzwaniem w tej kolekcji. Żeby uzyskać efekt spływających z niego kropli, musiałem rzeźbić go z kilku rodzajów wosku, o różnej temperaturze topnienia – dodaje Antoni.
Motywem, który najczęściej przewija się w nowej kolekcji MAAR zatytułowanej Cherry on top jest, nomen omen, motyw wiśni. Pojawia się on we wspomnianym wcześniej naszyjniku, pierścionku - ozdobionym zielonym agatem (który imituje listek) i dwoma granatami (burgundowym almandynem i czerwonawym rodolitem), w kolczykach i w broszce. To pierwsza broszka w kolekcji MAAR - można ją nosić solo albo dwie naraz, tworząc wisienkową gałązkę. Na prośbę klientów, oprócz broszek, duet projektantów wprowadził też kolczyki koła na zawiasie – a nie na klasycznym sztyfcie. Na sztyfcie
są z kolei duże wiśnie, lutowane z dwóch połówek, kolczyki-kokardki (powstałe metodą granulacji) i mały zestaw składający się z trzech kolczyków – małej kokardki, serca i miniwisienek.
Dużą rolę w kolekcji grają perły – nieregularne i okrągłe pojawiają się w kolczykach i zawieszce, którą można nosić na łańcuszku albo na różowej tasiemce z falbanką. - Początkowo miały być okolczykowane, jak perły w naszych poprzednich kolekcjach, ale w końcu zdecydowaliśmy się, żeby zostały w słodkiej, a nie w grunge'owe odsłonie. W końcu to kolekcja o słodkościach właśnie – podsumowują Agata Wojtczak i Antoni Bielawski.
KAMPANIA:
Art direction Agata Wojtczak
Zdjęcia Tymek Mac
Modelka Kate Jastrzębska/ Selective Management
Makijaż i włosy Ewelina Klećkowska
Stylizacja Kacper Kujawa
Asystentka stylisty Natalia Kącka
Wideo Kate Isaeva
Scenografia Agata Wojtczak, Antoni Bielawski
Tort Basia Bieniek