Kolekcja „O wschodzie na plaży” MAAR lato 2022
-To kolekcja łącząca w sobie dzień z nocą. Projektując ją, myślałam o dziewczynie,
która zwiewne romantyczne sukienki zamienia wieczorem na przeskalowane
ramoneski, maluje mocno oczy i nie boi się wyróżniać – mówi Agata Wojtczak,
współzałożycielka MAAR. Dlatego wśród nowości znalazły się zarówno delikatne,
subtelne zawieszki, bąbelkowe nausznice, jak i duże srebrne koła, masywne bransolety
i zwracające uwagę zawieszki z kulą. Kolorystyka kolekcji łączy w sobie odcienie
wschodu słońca, niczym z płócien impresjonistów – słoneczny oranż, wibrujący róż
oraz chłodny niebieski.
Trzonem kolekcji są tym razem kolczyki. Pierwszy raz w kolekcji MAAR pojawiło
się kilka odsłon kolczyków z kamieniami naturalnymi – krótkie, na sztyfcie z błękitnym
topazem. A także długie – łączące topaz z pomarańczowym karneolem
albo kwarcem o morskim odcieniu. - Zależało nam na połączeniu dwóch odcieni
niebieskiego – ta gra tonów sprawia, że kolczyki, które nazwaliśmy „See the ocean
earrings” migoczą się niczym falująca w słońcu woda. Mamy też taką zasadę,
że w każdej kolekcji pojawia się u nas jakiś niebieski kamień, którego widok
przywodzi na myśl ocean albo morze. Topazy i kwarc zostały zakute w delikatne,
nieregularne łapki – mówi Antoni Bielawski, współzałożyciel MAAR, który wszystkie
prototypy do kolekcji wykonuje ręcznie. - Chcieliśmy nadać kolczykom wyjątkowego
charakteru, nie odwracając uwagi od piękna kamieni.
Oprócz nich, w letniej odsłonie MAAR, znaleźć można obracające się wiszące
kolczyki, a także modele z kulami – na jednym kolczyku - kółku zawieszone są dwie
kule – większa srebrna i mniejsza pozłocona. Można je nosić razem, pojedynczo albo
asymetrycznie. - Znów sięgnęliśmy po motyw okolczykowania – tym razem kolczyki
ozdabiają nie tylko barokowe perły, ale także kolczyki koła w rozmiarze XXL –
dodają projektanci.
Kolekcja MAAR na lato 2022 to także bransolety inspirowane projektami Spółdzielni
Orno, pierścionki na mały palec, długie medaliony i debiut bransoletek na kostkę.
Wraz z regularną kolekcją premierę ma linia premium, w całości wykonana
z 14-karatowego złota. Na razie znaleźć w niej można trzy elementy – pierścionek
z opalem, a także naszyjnik i kolczyki z abstrakcyjnymi kształtami nawiązującymi
do twórczości Wassily'ego Kandinsky'ego i Joana Miró.
Biżuteria została wykonana w większości metodą wosku traconego. Prototypy zostały
wyrzeźbione w wosku, a następnie odlane – ze srebra albo złota. Przy niektórych
kolczykach użyto także metody granulacji, a przy jednym naszyjniku –technologii 3D.
KAMPANIA
Zdjęcia Miłka Świtalska
Modelka Zuzanna Mazurek
Makijaż i włosy Kamila Jankowska
Stylizacja i scenografia Agata Wojtczak
Wideo Aleksander Ryżow